Enklare köp av hållbart mode på nätet

De har gjort succé med hållbara kläder online.
Nu är det ännu enklare att handla hos modesajten Movesgood.
– Masterpass är en lösning som är säker och skyddar kunden, säger vd:n Robert Illes.

Så skaffar du Masterpass – läs mer

 

Sedan slutet av september har kunderna hos Movesgood möjlighet att betala för köpen via Masterpass. Och redan nu sker allt fler betalningar via den digitala plånboken.

– Jag är faktiskt lite förvånad själv hur många som använder sig av Masterpass. Det går väldigt smidigt att genomföra köpen, säger Robert Illes.

 

För Movesgood är införandet av Masterpass en del av strategin i företagets utveckling inför framtiden. Varumärket skapades 2011 efter att man levererat en kollektion kläder i samarbete med ett modemagasin. Kläderna beskrivs som ”en ledig mix av feminin skandinavisk design med tydlig kvalitetskänsla”.

 

– Vi fick en jättebra bra respons efter den kampanjen med stor försäljning direkt. Då insåg vi att vi kunde göra detta i en större skala, säger Illes och fortsätter:

– Vi lyckades få folk att prenumerera på våra nyhetsbrev och kunde på så sätt bygga en bra bas av kunder. Sedan har kunderna beställt kläderna via vår sajt, huvudkanalen har varit onlineförsäljning.

 

En tydlig filosofi hos Movesgood är fokus på hållbarhet. Mindre än två procent av kläderna görs av bomull, i stället stavas materialen viskos, som framställs av cellulosa, kashmir och bambu.

– Många vet inte hur hårt bomullsproduktion sliter på miljön. Med de andra materialen tycker jag att man får både högre komfort och kvalitet. Dessutom medvetandegör vi för kunderna att man själv kan påverka via sina klädval.

 

Under hösten tar Movesgood steget ut i den ”analoga” världen via ett antal pop up-butiker runtom i landet. Först ut är en butik i Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm. Enligt Robert Illes är kombinationen av närvaro såväl online som offline viktig:

– Vill man bygga ett starkt varumärke behöver man synas på båda ställena. Butikerna är också ett bra sätt att driva trafik till webben. Redan nu kan vi se att ungefär 20 procent av kunderna som köper ett plagg i butiken också beställer online inom 24 timmar.

 

Med Masterpass blir det ännu enklare att handla via sajten, vilket framför allt gynnar de mobila kunderna:

– Mobilen är verkligen den stora plattformen för oss och det känns väldigt bra att vi nu kan erbjuda våra kunder en lösning som är trygg och säker. Det ger oss trovärdighet att associeras med Masterpass och vi märker redan nu att kunderna använder den betalningsmöjligheten.

Masterpass – en digital plånbok för dig

 

Detta är Masterpass

• Masterpass är en digital plånbok för köp online.

• Du behöver enbart fylla i dina kort- och leveransuppgifter digitalt en enda gång. Därefter kan du handla online och i appar genom att identifiera dig med Mobilt BankID.

• Masterpass fungerar med betal- och kreditkort oavsett varumärke hos över 340 000 handlare världen över.

 

Så kommer du igång:

1) Registrera dig för Masterpass via din bank eller på masterpass.com.

2) Lägg in dina kort- och leveransadresseruppgifter i Masterpass enbart vid registrering.

3) Använd Masterpass hos de onlineshoppar som erbjuder betal­tjänsten Masterpass.

 

Dagens Industri
Ansvarig utgivare: Lotta Edling
Produktion: Wasp Communication
Om cookies