Annons
DI Tema
ResursBank

Valmöjligheter och flexibla lösningar hos Resurs Bank

Publicerad 19 september, 2017

Resurs Bank är en av Nordens ledande banker inom retail finance och den första banken att erbjuda sina kunder en app för mobila betalningar som fungerar både i butik och på nätet. Bankens flexibla betal- och finansieringslösningar för handel i alla kanaler resulterar i stor valmöjlighet både för samarbetspartners och privatkunder. 

Genom att erbjuda sina kunder digital sms-ansökan för kreditköp direkt i butik visar Resurs Bank nu vägen för ytterligare en tjänst som förenklar handel för både konsument och handlare. 

– Vårt måtto är att erbjuda välfungerande och innovativa betal- och finansieringslösningar som driver försäljning. När våra partnerföretag har de ekonomiska och digitala förutsättningar som krävs kan de i sin tur skapa god lojalitet hos sina kunder, säger Ola Carlman, affärsområdeschef för Payment Solutions på Resurs Bank.

I vintras lanserade Resurs Bank den första appen på svenska marknaden för mobila betalningar som fungerar både i butik och på nätet. Appen har fått namnet Loyo Pay och kommer enligt Ola Carlman förenkla handel i butik avsevärt.
– Att endast behöva ta fram sin mobil, och slippa plastkort och kontanter, kommer att uppskattas av många. Mobilen är framtidens plånbok. Via den nya appen erbjuder vi våra kunder smidiga och säkra köp oavsett om de sitter hemma i soffan och handlar eller befinner sig i en fysisk butik, förklarar Ola Carlman.

Kreditansökan via sms i butik frigör tid
Resurs Bank samarbetar med tiotusentals butiker i Norden. Därutöver har banken en kundbas på cirka fem miljoner privatkunder på den nordiska marknaden. Betalningslösningar och konsumentkrediter är en stor del av Resurs Banks verksamhet och genom att erbjuda konsumenter kreditansökan via sms i butik förenklar de nu kreditköp för konsumenter och handlare ytterligare. När ansökan är ifylld och signerad med BankID lämnas besked om kredit direkt i telefonen och köpet genomförs via en streckkod som bekräftar köpet i kassan.
– Nu kan konsumenten själv genomföra sin ansökan i lugn och ro samtidigt som det frigörs säljresurser i butiken. Kreditköpet hanteras som ett vanligt kortköp i kassan vilket minskar kötiderna och resulterar i färre frågor och mindre pappersexercis för butikssäljarna. Köpupplevelsen för kunden blir därmed lika privat och smidig i butik som online, säger Ola Carlman.

 Smidiga lösningar
– Valmöjlighet och smidiga lösningar för handel i alla kanaler är viktigt inom Resurs Bank, vilket vår lösning Resurs Checkout är ett bra exempel på. Här samlar vi alla betalningssätt under ett paraply och genom att handlare kan ha samma erbjudande online som i butik blir det enkelt för kunden att slutföra köp oavsett betalningssätt.

FAKTA
Resurs Holding är noterat på Nasdaq Stockholm och verkar genom dotterbolagen Resurs Bank, yA Bank och Solid Försäkring.  Resurs-koncernen har mer än 700 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi hjälper våra företagskunder med säljdrivande betal- och lojalitetslösningar till både butik och e-handel.

Läs mer på: www.resursbank.se