We Select banar väg för framtidens talanger

Stor kompetensbrist i flera branscher i Sverige har skapat en marknad där makten ligger hos kandidaterna. Genom ett innovativt och digitalt grepp kring Talent Acquisition har We Select etablerat sig som en stark aktör i rekryteringsbranschen. 

LÄS MER: Så banar We Select väg för kandidaterna genom kreativ Employer Branding 

Digitaliseringen påverkar alla branscher och de företag som inte hänger med riskerar att försvinna helt. Dagens talanger nöjer sig inte heller med en trygg arbetsgivare. Men vilken väg ska företagen ta när de gamla rekryteringsmetoderna inte längre fungerar?  

– Vi arbetar proaktivt med våra kunder för att attrahera och konvertera topptalanger med hjälp av innovativa digitala strategier inom Employer Branding, rekrytering, annonsering och tech, säger Rickard Rydström, vd på We Select. 

Siktar mot 50 miljoner i omsättning

Sedan starten 2011 har We Select växt med cirka 50 procent varje år. Idag samarbetar de med flera av Sveriges största företag, något som grundarna Rickard Rydström och Patrik Jankevics bara vågade drömma om när de startade bolaget.

– I början kändes det mest spännande att få göra något nytt i branschen. Men med fler nöjda kunder och större uppdrag tog tillväxten fart, säger Rickard Rydström.  

2018 omsatte We Select 35 miljoner kronor och i år satsar de på att nå 50-miljonersstrecket. Deras framgång har inte gått obemärkt förbi. Efter att ha blivit utnämnda till ett av Dagens Industris Gasellföretag tre år på raken har de blivit tilldelade utmärkelsen Mästargasell. 

–Det är en milstolpe och ett erkännande för oss, men det är också en utmaning att växa så fort. En vän som också är entreprenör sa till mig att det gör ont att växa hela tiden, och det stämmer. Om vi ska fortsätta att öka måste vi springa fortare, smartare – och hela tiden tänka framåt, säger Rickard Rydström. 

”Vi samlas och firar”

We Selects vision är att bli en global ledare inom Talent Acquisition genom digital Employer Branding, banbrytande teknik och rekrytering i världsklass. För att nå dit har de bland annat satsat på att skapa en öppen och trygg företagskultur med högt i tak. 

– Det är superviktigt för oss med glädje och energi. Därför har vi har infört något som vi kallar för ”Joy Breaks”. Vi samlas hela företaget för att antingen fira något bra som hänt eller bara för att skapa härlig energi. Det är en sak att jobba hårt, men finns det ingen glädje så kommer vi inte att nå våra mål.    

LÄS MER: Så kan We Select hjälpa er att attrahera och konvertera framtida medarbetare

FAKTA

We Select

We Select är Sveriges enda hybrid inom Talent Acquisition som hjälper företag att attrahera och konvertera topptalanger med hjälp av innovativa digitala strategier inom Employer Branding, rekrytering, annonsering och tech.


OMSÄTTNING 2018:
35,3 miljoner kronor 

OMSÄTTNING 2019:
Siktar på 50 miljoner kronor 

ÖKNING I PROCENT:
Cirka 50 procent per år 

ANTAL ANSTÄLLDA: 43 

Har växt med cirka 50 procent per år sedan starten. ”Vi arbetar proaktivt med hjälp av digitala strategier för att rekrytera topptalanger”, berättar Patrik Jankevics (till vänster) och Rickard Rydström på We Select.